Benvolgudes famílies,
L’Assemblea de l’AMPA del passat 15 de setembre de 2015, es va aprovar la proposta d’externalitzar la gestió de l’AMPA Escola Edumar a través dels serveis d’una entitat professional i amb contrastada experiència en l’àrea educativa.
La decisió es va acordar, principalment, amb l’objectiu d’afrontar d’una manera eficient i professional, les dificultats sobre la gestió econòmica i de personal, que s’han presentat amb més incidència durant el darrer any i davant la previsió, que s’incrementés en un futur, posant en risc elevat, la continuïtat de l’activitat de l’AMPA i conseqüentment, de participar en l’actual model educatiu de l’Escola.
Al seu moment vàrem contactar i tractar amb diverses entitats i finalment, hem arribat a un acord amb la Fundació Pere Tarrés (FPT) que serà l’entitat concessionària dels Serveis que actualment gestiona l’AMPA a partir del 8 de gener de 2016.
La FPT és una organització no lucrativa d’acció social i educativa que ha reunit experiències durant més de 55 anys de treball, donant suport a les escoles en el seu treball quotidià afavorint el coneixement del medi i les relacions entre les persones. Acompanyen a més de 30.000 alumnes que realitzen, any rere any, activitats dels seus programes pedagògics. Així, gestionen les següents activitats, entre d’altres:
- Serveis educatius per a les escoles
- Servei de monitoratge dins del menjador escolar i d’altres serveis com acollides, activitats extraescolars, acompanyaments a sortides, etc.
- Serveis de vacances i lleure, com ara colònies i casals.
- Serveis de noves tecnologies per a l’educació.
- Serveis de gestió de programes socioeducatius
Des de la Junta de l’AMPA, creiem que hem arribat a un acord favorable per a tots, que ens permetrà tenir un major control i seguiment de les activitats gestionades fins ara per l’AMPA. Destaquem com a punts rellevants:
- L’AMPA treballarà juntament amb l’Equip directiu de l’Escola per vetllar i fer seguiment de les activitats i col·laboracions contractades.
- FPT subrogarà tots els contractes de l’actual plantilla de monitors/es de l’AMPA així com els contractes dels actuals proveïdors. Sempre hem pensat que arribant a un acord que garantís el manteniment de les condicions laborals del personal, seria objecte de motivació i confiança per part del personal, i això afavoriria el desenvolupament de l’activitat pedagògica per als nostres fills.
- FPT disposarà del seu personal per gestionar l’administració i comptabilitat dels serveis que ofereix l’AMPA.
- FPT assessorarà a l’AMPA en projectes educatius de futur
Volem agrair les mostres de reconeixement i agraïment que hem rebut en aquests últims mesos en relació amb aquest procés. Tot i que ens hem vist recolzats pel suport de tot l’AMPA i particularment per un grup de pares que han participat activament en tot aquest procés, reconeixem que no ha sigut feina fàcil.
Cal dir també que ens ha costat força transmetre la realitat econòmica de l’AMPA tant al personal de l’AMPA com al de l’Escola. La nostra intenció, sempre ha sigut ser transparents i que s’assabentessin que el fet de no corregir els errors comesos en la gestió econòmica del darrer curs i evitar que tornessin a repetir-se, ens podia portar a la fallida. Afortunadament avui podem dir que iniciem de forma conjunta amb l’Escola, aquest procés amb la mateixa visió de futur i enteniment per aconseguir una AMPA més reforçada.
El fet d’aconseguir una gestió i administració global més eficaç i professional, per part de FPT, fa que a la vegada, estiguem immersos en els mesos vinents, dins d’un període d’adaptació, on confiem que tots adoptarem una actitud de col·laboració i comprensió, per aconseguir una implementació del projecte de FPT amb total èxit.
Estem davant d’un projecte, que pensem ens permetrà tornar a veure amb optimisme el futur de l’AMPA Escola Edumar.
Salutacions cordials i bon any nou.